Ciorba ruseasca si pepene umplut

Azi, e zi libera..  stand acasa fara nici un gand  fara chef de lucru, m-am pus sa fac de mancare…  Cum e cald si trebuie ceva racoritor, am ales 2 feluri de mancare: unul principal si unul de desert.. ca vara nu e de mancat fripturi si mancaruri grele ..

De asemenea mai e si ideea sa fac concurenta prietenului meu Presto ( suntcemananc.ro ) pentru ca intotdeauna concurenta e productiva… Oricum el e bucatar profesionist air eu am la activ vreo 3 ciorbe ,  2-3 prajituri si maxim o tona de cartofi prajiti…

Ciorba e mai deosebita si a iesit exceptionala…  asa ca m-am gandit sa va impartasesc reteta .. (pe care eu am preluat-o de la Sadoveanu (yep, scriitorul) …

Deci :

– carne de porc sau vita ( eu am luat de 5 ron.. aprox 250 g)

– 2 morcovi ( luati de la iepuri daca aveti iepuri, daca nu  din supermarket)

– vreo 5 cartofi ( max 1 leu)

– 4 oua ( maxim 2 ron)

– un pumn de ridichi (Carrefour – 1,9 ron)

– un pumn de rosii cherry (la fel ca mai sus)

– 2 castraveti

– putin marar , o felie de telina si vreo 2 cepe verzi

– smantana

Adica:

ciorba ruseasca

ingrediente ciorba ruseasca

reteta e foarte simpla:   se fierbe carnea cu putina sare impreuna cu morcovii si telina ….  separat se fierb cartofii cu coaja si ouale (eu le-am pus impreuna) … rosiile se curaja (daca aveti noroc) si se taie in 2 , castravetii se taie felii (cruzi) , la fel ceapa verde … ridichile se curata si se taie in 4 ..

Cartofii fierti se lasa sa se raceasca, se decojesc apoi se taie felii…  la fel morcovii, telina si ouale …

iese ceva de genul:

ingrediente ciorba ruseasca

ingrediente ciorba ruseasca taiate

In supa in care a fiert carnea se adauga legumele fierte taiate, se mai da intr-un clocot, apoi  cand se raceste se adauga restul (ouale, rosiile, ridichile, mararul  si ceapa verde) +  vreo 3 linguri mari de smantana ..

Rezultatul:

Ciorba ruseasca

Ciorba ruseasca

*************************

Desertul e mai simplu: se ia un pepene, se taie in 2 (preferabil pe lungime), se curata miezul sa ramana doar de aprox 1 cm ..   3 galbenusuri de ou se amesteca cu aprox 100g zahar , apoi se fierb vreo 5 minute in baie de abur … Se lasa la racit…  Luati toate fructele ce le aveti princ asa si le taiati marunt ( eu am pus piersica,  para, zmeura si mure):

Ingrediente pepene umplut

Ingrediente pepene umplut

Cand se raceste crema de galbenusuri se adauga fructele taiate mici si miezul scobit de la pepene (tocat marunt)  si se umplu cele 2 jumatati de pepene … Se pune la frigider si se serveste rece:

Pepene umplut

Pepene umplut

 

Pofta buna

Lasă un răspuns

